söndag 27 maj 2012

Plums!

 Idag har jag tränat mig på att sitta på olika saker som finns ute i naturen. Bra för balansen tydligen.
 När vi gick i skogen så fick jag syn på vatten och det kommer jag ihåg att det gillar jag mycket!
 Jag provade att sitta på en sten också, jag sitter på kommandot men de tvåbenta pratade om att jag ska lära mig stanna också.
 Det fanns en trappa i skogen där jag fick prova att sitta också, tydligen ska man prova på mycket som liten.
 Jag hittade en fantastisk lövhög som jag kunde lägga mig i. Den var sval och skön och enligt de tvåbenta var det tur jag hade kopplet på mig.
 En bit längre bort så fick jag gå i vattnet och jag var inte sen med att simma ut i vattnet, jag tycker det är skönt.
 Det fanns några fåglar i vattnet också, hur de höll sig på vattnet förstår jag inte men spännande var de.
 Här tänkte jag kanske inte så mycket men jag tänkte att jag chansar. Jag kunde inte gå på vattnet, jag sjönk som en sten och PLUMS lät det.
 Det var tur jag hade kopplet på mig (igen) så jag hittade upp till ytan, det var visst rätt djupt där ute. (Ändå gjorde hon om det.)
Jag provade att gå i vattnet några gånger till också men det tog så lång tid innan man kunde simma då.
Vattenmonstret anfaller!
När jag fått komma hem och sova en stund så provade jag på nästa sak, att äta morot! Det var riktigt smaskigt och jag åt nästan upp halva.
Det är rätt skönt att bara hänga över soffkanten, man blir stark i bakbenen också, som hund måste man ju tänka på allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar