måndag 21 maj 2012

En utedag i solen

Nu börjar jag lite baklänges den här dagen. På kvällen så var vi ute på en långpromenad igen, skönt för min ben även om jag var trött efter en dag i solen (och skugga).
Gammelusse försökte gå men jag la mig ner i det sköna gräset, tydligen gjorde husses förra hund så också ibland.
En rätt så nöjd hund var jag när vi kom hem, ett mål mat och lite sömn på det här så är jag fit for fight igen.
Man får passa på att vara ute så länge det är möjligt, vi har ju inte haft någon direkt tur med vädret.
Idag fick jag provligga ute på den stora och höga balkongen. Rätt skönt att känna lite luft nerifrån också. Fick godkänt!
Så här har jag roat mig mesta tiden av dagen, ute i det gröna antingen bitandes på något eller bärandes. Stundtals var jag ensam ute (matte höll koll inifrån).
Livet är rätt skönt när man bara kan ligga och ha det gott på gräset.
Vad tycker ni om min nya frilla då?? Jag fixade den i ett nafs!
När matte var med mig ute kunde jag lägga mig lite till ro ibland också men det fick inte bli för långa stunder, jag hade ju massor att uträtta (som att gräva alla hål ännu större!)
"Sitt nu och var en fin flicka" mjo ibland tror jag det slagit slint, jag är ju den coola bruden som är väldigt uppkäftig (ok det sista tyckte matte).
Jag ligger och kramar om min skunk väldigt mycket, den är redigt god att tutta på.
Ibland går jag till gråsuggan som jag sitter fast och kollar om jag kan bita mig loss men den verkar ha bestämt sig för att hålla kvar.
Ibland provar jag med kel och pussar också men det är ett järngrepp den håller mig i.
Jag tycker även om att länsa gräsmattan på nyttigheter, det måste ju ändå vara nyttigt när det växer i det gröna?
 En långpromenad på kvällen. Trött efter en dag i solen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar