torsdag 3 maj 2012

Första badet

Ja, ja ä precis så nerslagen som de ser ut på bilden. De ä hemskt att va valp i dag. Vet ni? Ja blev totalt grundlurad. Ja så hemskt är det faktiskt, kan inte beskriva det ordentligt för er med annat ord än att de ä just hemskt. Matte lurade med mig in i något som heter badrum. Jag följde självklart glatt matte när hon ville det, in i badrummet. Väl där inne så började hemskheterna.
Jag fick sitta där och då kom det massa vatten ur en slang på mig. På lilla stackars mig. *Gnyr ynkligt*
Inte nog med att hon blötte ner hela mej, hon hade något skit i min päls också så jag började stinka vidrigt. *FNYS*
Sedan blötte hon ner hela mej upprepade gånger igen med den där slangen. Självklart försökte jag försvara mig på bästa sätt mot den hemska slangen, men till ingen nytta.
Förstår ni nu? Jag blev duschad, och tydligen något som kallas för ren. Ren? Ren blir man ju av att tvätta sig själv.  Nä, ska det vara så här då vill jag inte vara valp. Det där med dusch och badrum, det skriver vi upp på listan över saker vi inte tycker om.
När väl det där med dusch var avklarat så blev jag inlindad i ett stort tygstycke som jag gjorde allt för att försöka bita i medan jag blev gnuggad av det.
När jag blev frisläppt från tortyren så passade jag på att vila en stund i soffan innan det var dags att ge sig ut på äventyr med matte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar