fredag 18 maj 2012

Att finna rätt stil

Utslagen valp skulle det kunna vara men jag provar bara lite olika sovstilar, jag har inte riktigt hittat en som är min favorit ännu men jag tränar och provar på.

Jag och matte tog oss till något som heter sjö idag. Lite läskigt då det kom stora vågar och lät högt men sanden var sketakul att gräva i så det gjorde jag en stund. På vägen hem så mötte vi Raffe som var hela 13 år gammal och hans husse och matte. Raffe orkade inte leka så mycket med mig men hans matte däremot ville gosa med mig hela tiden. Mysigt!
Har har jag hittat till husses kamin som dock inte gav någon värme ifrån sig när jag låg där. Tydligen har alla familjens hundar legat på just denna platsen.
Vi åkte upp till lillhusse på kvällen så jag fick lite bilträning igen, samma som innan, 2x10 minuter och även den här gången gick det jättebra.

Jag var ute en bra stund på hans tomt och höll knas på vad som hände. Gammelhusse gav en maskin pinnar och sedan hade han bara flisor kvar, pinnar är ju roligare så han borde gjort tvärtom!
På dagen så hann jag även med lite träning med matten, eller hon med mig men det är ju jag som gör jobbet så nog tränar jag. Nu kan jag sitt på kommando och börjar lära mig ligg också. Det är en hel del att hålla koll på.
 Grillning. Ännu ett nytt ord för mina valpöron. Det är tydligen något som är väldigt gott och som ska utövas ofta på sommaren. Efter grillningen så åkte vi hem igen och då blev jag väldigt trött efter allt håll i gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar