söndag 7 oktober 2012

Spår på schemat!

Idag var det supermega kul i skolan! Fast vi var inte i skolan, vi var i skogen. Husse och Matte skulle få lära sig mer om spår vilket jag tycker är jättebra.
När jag var så här söt och duktig (som både satt och var tyst) så lyckades jag få några godisar tillstuckna mig. Jag är en ivrig hund!
Det var faktiskt inget vidare kul att vänta på min tur, sist ut var jag för att jag och syrran inte skulle hamna bredvid varandra.
När det väl blev min tur att gå ut i spåret så hittade jag först några godisar, gott! Sedan satte jag ner nosen och letade upp vad matte hade gömt inne i skogen. När jag var klar med det så spottade jag ut leksaken och fortsatte spåra mattes spår ända ut till vägen igen (genom skogen och förbi en parkering tillbaka till start). Fick kommentaren att jag var jätteduktig men att matte ska bestämma farten, pyttsan heller!
Sedan fick vi prova något nytt. Något som heter sökruta. Det var första gången för mig men jag var så snabb att husse faktiskt inte hann att ta någon bild. Det fick istället bli en bild på syrran när hon lånar min leksak inne i rutan.
Efter det så blev de lite balansövningar när jag skulle vara på stenar och sådant. Inte så svårt, gör jag ofta när jag undersöker saker. Den här gången så var det faktiskt husse som ledde mig.
Vi avslutade med att godisträd men jag får sådan lust att bita husse. Han gömde godisar sketalångt upp så jag verkligen var tvungen att sträcka på mig. Tur jag kan bli lång.
Jag är för övrigt rätt trött nu.. dags att sova ännu mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar