lördag 20 oktober 2012

På spa

 Buskul hade jag idag, iaf större delen av dagen men vi börjar förstås med det roliga. Jag fick äntligen med mig mina människor ut trots att det regnade en hel del.
 Jag vet att husse la ett spår när vi kom fram till skogen men jag fick inte följa med och när jag sedan fick komma in i skogen var jag ju taggad till tusen men fick inte gå spåret.
 Jag fick försöka roa mig bäst jag kunde, letade reda på några pinnar och försökte hela tiden få tag på en större än vad jag redan hade.
 Döm om min förvåning när jag "råkade" hittade vatten och sedan fick vada ner i det. Då fanns det ju inget att bråka om så jag satte genast igång att leta efter den finaste leran och geggan så jag kunde spaa lite.
 Det var riktigt härligt i min dypöl och jag njöt av att äntligen få fullborda mitt spa.
 Allt gott har ju ett slut men jag visste ju att det skulle finnas ett spår till mig också så deppade ju inte direkt. Spåret var inte några problem för mig idag heller. Jag älskar att använda min nos. Efter det så tvättade och städade husse min bil, mycket snällt gjort.
När vi kom hem så sov jag först en stund för hade blivit lite trött av spa och spår. Efter det var det mindre trevligt kan jag säga. Jag tvingades in i tortyrkammaren! Husse tvättade av mig all spalera och min päls blev åter förstörd! Han sabbade allt! När matte sedan borstade hela mig så kunde jag ju inte säga att det var en dum ide, det var riktigt skönt! Hörde hot om tandborstning också men det slapp jag, iaf i kväll. Klorna fixades till också, både klippta och filade. Jag undrar vad som är i görningen..

1 kommentar: