onsdag 24 oktober 2012

Härlig långpromenad

 Idag har matte haft en bra dag, vi gav oss ut på en promenad och vi gick och gick och gick.
Jag smet ner i diket på ena sidan av en liten väg och där fanns det härligt spavatten!
Jag provade att gräva lite för en bättre spapöl men då blev matte sur. Tog istället sats och sprang en bit genom vattnet, uppfriskande var ordet!
Vi kom upp i en skogsdunge och där hittade jag en hel del saker. Som här så har jag tagit mer ner i ett stort hål och börjar genast undersöka vad för spännande saker det finns där.
Jag försökte få igång matte att leka och busa med mig men hon sa bara att jag inte fick bita i kopplet, sen satt jag i kopplet med bissingarna.
På kvällen kom husse hem och det var rätt så mysigt att krypa upp och mysa med honom i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar