fredag 10 augusti 2012

Tortyrkammaren

En härlig dag har det varit mestadels idag, ja faktiskt ända fram till eftermiddagen.
Jag har varit ute mycket och när vi gick in så gick jag ut igen men på balkongen. Det är bra med springyta där och det är så kul att reta de tvåbenta.
Ibland åker jag dock dit och då får jag sitta ner innan de kastar en leksak till mig, då kan jag sitt må ni tro.

Man måste passa på att ha ett vakande öga på vad grannarna gör också och de där fåglarna som brukar komma tillbaka så fort jag gått in.

Sedan hände det hemska, just som jag började på att bli lite trött så tog de tvåbenta med mig in till en tortyrkammare! Jag trodde aldrig jag skulle komma därifrån!
Här försöker ja snappa åt mig en handduk, min päls är helt förstörd och måste genast bli torr igen.


Jag försöker allt vad jag kan att torka mig men handdukar kan vara nog så svåra att styra över också.


Ni ser ju själva hur det snurrar på, det är alla skador som jag fåt under tiden i tortyrkammaren.
Min svans har typ växt några storlekar, skrämmande att ha något så stort bakom sig nu.

Hela jag blev fluffig, jag ser väl egentligen rätt bra ut på bilderna men det var en hemsk känsla.


Min annars så fina och slimmade rumpa blev något helt oigenkännbart!

Tur att jag fick leka lite så jag kände mitt jag komma tillbaka, gå aldrig in i en tortyrkammare frivilligt!
Här säger mina tvåbenta att jag är lik min fars ras, en Border Collie. Inte så konstigt eftersom jag har det i blodet och tydligen pälsen.
På kvällen hade jag återhämtat mig någorlunda från skadorna och kände mig redo att gå ut en sväng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar