torsdag 2 augusti 2012

Kollat på hinder

Nu ikväll har jag fått prova en hiskeligt massa halsband. Tydligen har det varit köpnoja och då tyckte de tvåbenta att jag minsann kunde få rosa halsband för jag är ju trots allt en tjej.
När man dock får gå med tre halsband samtidigt så tycker jag som valp att det gått för långt, jag drar ju inte såå mycket sååå länge..
Tidigare idag så när vi gick en promenad så kom vi till en fotbollsplan och där hittade vi några roliga hundsaker också. Jag ville förstås prova på allting men det fick jag inte.
Jag fick dock gå över en sak en gång och det var både kul och läskigt. Som tur var så höll matte mig under uppsikt och under rumpan och såg hela tiden till att jag var säker.
Jag ville prova på igen men valpar ska visst inte leka med sådana saker så jag fick gå ner igen.
Jag är ju en rätt glad skit för det, det finns ju annat man kan göra på en stor fotbollsplan.
Valp going crazy bland annat, en promenad är väl inget för mig!?
Jag provade att springa över planen några gånger, ena gången till en tjoande matte och nästa gång till husse.
När vi kom hem så kunde jag ändå känna hur ögonlocken blev tunga och fälldes ner.
Jag brukar reta upp myrorna som bor hos gammelhusse mellan hans plattor i gången, det är dock inte lika kul när de ger sig på mig, de sticks i näsan!
Jag kan faktiskt vara en riktigt stilig hund ibland också, de tvånbenta säger att jag börjar bli en fin unghund men det låter så hiskeligt gammalt!
Mina tvåbenta gick och la sig och innan husse somnade så skulle han hämta in mig så jag sov i min säng på natten (och inte som gammelhusse på soffan) men då såg han att jag och gammelhusse minsann låg likadant på soffan och sov i varsin ände, ha fick han!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar