onsdag 22 augusti 2012

Smakat äpple

Det är en blöt hunds dag idag. Det regnar massor utanför fönstret och både jag och matte har blivit rejält blöta ute.
Det vill ju till att ha koll på vädret där ute så man vet när man kan gå ut och ut vill jag mest hela tiden.
När vi var ute ena gången så smakade matte ett av gammelhusses äpplen, jag ville ju också ha för det har jag smakat innan och det är gott.

Matte brukar bädda sängen på morgonen men jag tyckte hon hade slarvat lite och gav henne lite av min hjälpande tass innan jag la mig för lite skönhetssömn. På natten sover jag gärna i min egen säng men nu var ju denna ledig och nybäddad.
Det var en blöt tur vi fick oss på eftermiddagen ute också. Matten drattade på baken och inombords skrattade jag högt, hon skrattar ju alltid åt mig!
På kvällen när husse kom hem begav vi oss ut på en långtur och plockade svamp. Utmed vägen stod dessa och matte började locka på dem, jag och husse? Vi sprang för vi vill inte brottas med de stora.
På vägen hem så stannade vi till så jag fick ta mig ett dopp i sjön. Uppfriskande!
Jag måste erkänna ett trots regnet så har det hänt mycket och jag är nu trött och ska ta och sova med husse i soffan någon timme och sedan får jag se om det blir min säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar