onsdag 1 augusti 2012

Jobbdag hos lillhusse

Imorse förstod jag nästan på en gång att det var något på gång. Båda tvåbenta var uppe i tid och jag var den som knappt hann vakna.
Det visade sig att vi skulle åka till Lillhusse och jobba lite med hans trädgård, GIVETVIS hjälpte jag till så gott jag kunde med alla roliga grästuvor och skakade ur jord ur dem, sketakul!
Mitt på dagen så serverades det mat för de tvåbenta men mig glömde de minsann! (Fick åka hem med mamma och äta för hon och gammelhusse skulle göra något)
När min ena Lillhusse grillade låg jag i skuggan och slappade, det är jobbigt att jobba har jag upptäckt.
På kvällen sökte jag lite uppmärksamhet, jag tror att de förstod men sa att jag gjorde på fel sätt, pyttsan heller! Det funkade ju!
När vi skulle åka hem på sena kvällen så var det finare hos Lillhusse, nu hoppas jag han får hjälp att hålla efter så det inte blir likadant igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar