söndag 17 juni 2012

En utedag

Idag har jag mellan promenaderna softat, mest ute på gräsmattan faktiskt.
De tvåbenta fikade och åt ute också, alla har vi njutit av det härliga vädret.
Jag satt mest fast i långa linor antingen på fram eller baksidan, jag gillar dem dock för de är superbra att bita på där de är ihopkopplade.
Ligga i skuggan en varm sommardag, det var bara en skål med vatten som saknades en stund.
Jomenvisst har jag fått ett nytt halsband, det rosa jag hade innan sprängde jag när jag blev rädd och råkade springa längre än linan var.
Jag fick gå in på eftermiddagen och sova middag, ibland somnar jag ute men oftast vaknar jag rätt fort igen så för att jag ska kunna sova så måste jag nästan vara inne.
Lillhusse är så slarvig med sina saker och ligger hans jacka på golvet så måste den ändå räknas som min och jag kan i godan ro sova en stund till.
Sedan är man pigg och kan vara ute en stund till, utan onödiga linan.
På kvällen kom min andra gammelhusse och han hade med sig sina tjejer, den lilla tycker jag om för vi brukar kunna leka massor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar