tisdag 19 juni 2012

Åkt på besök och plask i badet

Idag hade de tvåbenta bestämt att vi skulle åka en sväng från Gammelhusses hus och umgås med några andra tvåbenta men även en fyrbent. Här är det Maja som inte alls gillade mig, hon ville inte alls leka och morrade på mig. Jag roade mig en del ändå.
Där fanns en liten människa som jag tyckte var dölattjo! Vi kröp tillsammans på golvet en stund, ni skulle sett mattes förvånade min när jag höll mig lugn och var så försiktig, sketakul! Sedan när han satt i en konstig stol vid bordet så provade jag att bita i hans strumpor, då såg både matte och husse arga ut däremot.
Det var en jättebra gård där jag kunde springa en massor och vi hittade även en boll och bollar det är min grej liksom.
När vi var på väg mot bilen så hittade jag denna hästtunnan. Jag blev så frestad att jag bara var tvungen att ta mig ett svalkande dopp. De tvåbenta bara skrattade åt mig och lät mig hållas. På vägen mellan badet och bilen gick jag lös, jag gjorde det dessutom med stil på en hästgödselstack! Ojojoj.. det var inte poppis ska ni veta! Prova inte det om ni vill behålla ert goda rykte.
 När vi kom hem till Gammelhusse igen så var det raka vägen ner till sjön, vet inte varför men det funkade helt klart för mig. Det fick bli en sandinpackning efter första doppet, jätteskönt!
 Jag badade och badade, det var riktigt skönt i vattnet men de där badkrukorna stod kvar på stranden.
 Full fart ut igen när man varit inne på stranden och skakat av sig lite..
 Jag är inte så stor i den ännu större sjön men det är riktigt härligt att kunna gå och bada nästan när man vill.

 Det var lite vågor idag, sketakul att försöka fånga dem innan de kom in till stranden.
Det fick bli ett sista dopp innan vi gick hem igen. Mates mormor och morfar skulle tydligen komma och jag kan ju säga som så att det inte var några större problem att charma dem heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar