tisdag 19 mars 2013

Ute i stormen

Idag har jag mest lekt med min nya leksak som jag fått av matte. Den är riktigt bra och prasslar härligt när man biter i den.
Sedan kommer matte och frågar om hon får ta den, är hon inte klok eller? Aldrig!
Sedan gjorde matte mig glad. Hon kokade lever till mig, färsk härlig och god lever!
Och jag, jag var ju förstås kriminellt söt i hopp om en god smakbit redan innan den var kokt.
När levern var färdigkokt så tog matte på mig min väska och sedan gick vi på en härlig promenad. Det blåste och var härligt men matte bara klagade hela tiden! Här inser jag att det kan finnas gott om tandpetare utmed vägen.
Får man tag på en pinne är det lika bra man springer, springer fort då alltså!
Som vanligt hade man det onödiga kopplet och då brukar det roliga ta slut snabbare..
Jag hittade fler bra pinnar som jag kunde lägga mig och knapra på. Matte höll på att få spader när jag ena sekunden springer och far fram och i nästa ska ligga och gnaga pinne.
Min braiga snöhög fanns kvar också så passade på att dona lite där när vi skulle gå förbi, hålan blir bättre och bättre!
På kvällen skulle de tvåbenta bara titta på den där tvn... eftersom jag varit hos lillhusse och gjort besök och skötte mig där förväntade jag mig lite extra uppmärksamhet!
Här ligger jag så nära matte det bara går, försöker verkligen charma in mig, hur mycket tror ni det hjälper?!
Sedan lägger jag mig mot husse och vill mysa med honom, nej det verkar vara kört ikväll!
Till slut lägger jag mig och sover i min ända på soffan så kan de tvåbenta sitta och sura!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar