fredag 15 mars 2013

Långpromenad

Idag öppnade matte min påse godis som jag fick av kompis M för läääääängesedan! Hon upptäckte att det var perfekta bitar av godiset.
Själv så satt jag och väntade och väntade... men tydligen skulle jag inte få allt på en gång, jag kunde röra på mig först?!
När vi gick ut så hittade jag en jättebra kotte som jag bar med mig länge, de är rätt sällsynta här ännu så man får hålla i dem.
Sedan blev det lite mer lek i nysnön som fanns på åkern och sedan sa matte ett magiskt ord - Godis! Gissa om jag stannade upp!
Tydligen så tyckte matte att det vore bra om jag var lite trött till kvällen då lillhusse skulle komma hem... det var ju bara till att jobba av sig energin.
Det börjar gå sakta men sedan kommer energin tillbaka och man orkar en stund till, visst är det bra när man får sådan snabb energi..
Inget badväder idag heller.. och som ni ser nedan... jag får inte ens gå ner på stranden står det!
Sedan kom jag till den där bra högen med all härlig snö, jobbade lite där idag också!
Matte gick ut efter lunch och skulle skotta snö, jag passade på att vara ute och jobba lite med snön jag också. Tror matte och gammelhusse tyckte jag jobbat på bra.
På kvällen blev jag jättetrött efter allt jobbande, till mattes stora glädje så höll jag mig lugn när lillhusse kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar