torsdag 14 mars 2013

Promenad i snön

Här ligger jag och myser vid mattes fötter, jag vill ju gärna ligga på. Husse är hemma med oss idag också. Tydligen är han sjuk :(
Matte och jag begav oss ut på en promenad, det gick inte gå där vi hade tänkt oss för det var så mycket snö (och matten och jag blev väckta VÄLDIGT tidigt idag för snöplogen var på väg och vi var tvungna att flytta vår bil) men vi kom iaf ut och gick en runda. Jättemysigt med all nysnö (och matte som hade kläder efter årstiden Vår med sig)!
Det var inget vidare badväder faktiskt. Det låg en tjock is på sjön med massor av snö på sig, nästa gång kanske!
Jag hittade bäcken här i byn men matte tyckte inte att jag skulle bada där heller även om det fanns vatten trots alla köldgrader.
Stod och spanade en del i alla nya härliga snödrivor också, snöplogen är bra ibland!
När vi kom tillbaka till våra gatan så skulle jag upp i snövallen och spränga fram i snön, gissa om man blev snopen när det bara sa poff!
Det var bara massor av nysnö, ingen hård packad snö så jag stod där och såg allmänt dum ut bara!
Rejält djup snö men det är härligt, då får man gräva för att ta sig ut och det är så härligt med massor av snö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar