lördag 1 september 2012

Sumpat badet

Idag på morgonen fick jag veta att vi skulle åka ut till min kompis J senare på dagen.
Jag fick springa lös på hans stora trädgård och jag verkligen njöt av att få sträcka ut på mina långa ben.
Det som jag sedan gjorde finns det inga snälla ord från de tvåbenta att säga. Jag hittade en stor tunna med härligt sumpigt vatten tillsammans med lite jord och några växter.
De tvåbenta upptäckte dock att jag hade upptäckt den lite för sent så jag hade redan börjat ändra utseende till en hyena.
Själv kände jag mig väldigt nöjd. Det bästa från olika världar. Lera, vatten och grävning är ju liksom mina grejer.
De försökte få mig ren med en vattenslang och en annan tunna med vatten men det vattnet blev också svart när jag hade doppat mina ena tass. Det fanns bara en sak att göra sa de, gå ner till sjön!!
Jag bangar aldrig ett härligt dopp och när man sedan får skaka av sig i närheten av de tvåbenta så lider jag ju inte direkt heller. Man ska ju dela med sig!
Några gånger kastade de i pinnar åt mig som jag kunde simma och hämta. Lite svårt att se pinnarna ibland men jag hittade de flesta. Ni förstår att jag har haft en härlig dag va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar