lördag 15 september 2012

Sniffat i skogen

 Jag började min dag med att spana på fåglarna som flyger där utanför. Ett fasligt oväsen för de och då måste man ju slänga ett öga på dem.
 Efter frukosten så gick vi iväg på en promenad allihop, jag var spänd av förväntan.
 Det visade sig att vi skulle gå till hundaffären och dit in får jag också gå men jag får inte röra något! Hur mycket tror ni inte det kliar i mina klor?
 Tvingas sitta bredvid massor av goda ben av alla dess slag och sedan fanns det massa leksaker på andra sidan. När husse skulle betala så var jag så nära så nära att få tag på ett ben men precis när jag skulle sluta mina käkar om det så drog någon tillbaka mig. Surt värre!
 Detta kom vi ut med från affären. Inget ätbart bara en massa trassel! De tvåbenta var glada för en billig affär men jag vet inte jag..
Här har ni mig med de där sakerna på mig. Jag börjar nog faktiskt att gilla dem för man kan springa massor men ändå ha koll på de tvåbenta, de säger att det är tvärtom men icke!
Den nya selen passade precis perfekt så förmodligen kommer jag att växa ur den men i så fall skulle matte köpa en ny till mig, det lovade hon.
Jag kunde gå och jobba massor, gick och samlade kottar och bet på stora pinnar och rev runt i mossan. Det gick göra en massa bra.
Innan vi lämnade skogen så gick jag ett litet spår som husse la när vi kom dit och jag hittade värsta roliga leksaksfågeln i slutet men den var lite läskig till en början för den lät så.. kvittrigt..
 När vi skulle åka hem från den där skogen så föreslog mina tvåbenta att vi skulle åka hem till någon som hette Lelle. Sagt och gjort och där hade jag gärna stannat. Han hade stora åkrar som man kan sträcka ut de långa benen på och katter att jaga!
Väl hemma igen så började ögonlocken kännas tunga och till slut kunde jag inte stå emot att sova några timmar. Helt slut var jag men vilken bra dag jag haft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar