lördag 29 september 2012

Seg lördagkväll

Vilken dag! De tvåbenta försökte minsann sova för länge på morgonen till en början men jag såg till att de kom ur sängen. Sedan skulle det handlas. Först köpte de en ny stor tvättkorg med lock så jag inte ska kunna sno smutstvätten och använda den som mina tuggleksaker. Sedan skulle den där matten ha mediciner och sedan skulle husse in och jobba och skriva några bilder? Han är inte klok men han sa så.
När de var klara så fick jag på mig selen och spårlinan och fick jobba en stund i skogen igen. Det är värsta bra där när man luktar efter matte och hittar godis där hon gått. Jag älskar när vi är i nya skogen där jag kan gräva bland rötter och mossa och dessutom om jag har tur och är snabb hinner med att doppa tassarna i härligt skogsvatten.
På kvällen tog min trötthet ut sin rätt och jag somnade och sov som en stock hela kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar