lördag 25 maj 2013

Ute på äventyr

Idag var en bra dag kände jag på mig redan när jag vaknade. Jag och matte gick en långpromenad i värmen och det var riktigt skönt, när jag kom hem igen så somnade jag på stört!
Sedan åkte vi till hundklubben men det var fullt där så vi fortsatte åka och till slut kom vi hem till min kompis T! Hur bra som helst ju!
Det är första gången som jag är hemma hos honom men inte sista gången, han hade också roliga fiskar men fick inte jaga dem för matte, de är tydligen dyrare än våra här hemma.
Matte fotade mina små vita strån som jag har i min svanstipp, de är inte många men ibland så kan man se dem.
När husse kom efter att ha hjälpt till med lite gräsklippning så blev jag så glad. Han gjorde en inkallning och jag sprang med förtjusning till honom och sedan glömde jag bort allt och bet i kopplet...
Sedan tog jag mig en vilostund i det gröna frodiga gräset. Perfekt att ligga i skuggan och svalka sig mellan stunderna man är ute och busar i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar