måndag 13 maj 2013

Suktad av vattnet

Idag blev jag tvingade att sitta och modella framför blommor igen, visade verkligen mitt missnöje genom gäspningar och att sitta och pipa väldigt otåligt.
Trodde vi skulle gå in som vanligt sedan men vi gick en längre promenad och kom ner till härligt vatten! Tro nu inte att jag fick doppa en enda klo där :(
Försökte roa mig med att jaga fåglar i buskarna men det gick inget vidare det heller, inte min dag helt enkelt.
På kvällen hände det dock! Vi åkte dit där fåglarna brukar vara och där fanns ju vattnet kvar såklart. Var bara tvungen att kolla om det fanns någon i vattnet innan jag doppade mig.
Tog mig en härlig simtur runt bryggan i kopplet, hade helst simmat fri men det är en fors där och matte och husse vill inte att jag åker forsande vattenfall.
Härligt blöt efter en skön simtur. Skönt att äntligen ha badpremiären gjord för i år. Nu kan det bara bli bättre.
Väl hemma igen så måste jag ju se till att min päls får bästa vård och blir riktigt torr igen, finns bara en lösningen, rulla sig allt vad man kan i sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar