onsdag 11 juli 2012

Jobbat hos Lillhusse

 Den här hinken har idag blivit fylld, tömd, fylld och sedan tömd några gånger till. Vi har varit hos Lillhusse och röjt idag. Jag och Matte och Lillhusse satte fröer i landet (de hinner ju inte bli något men de ger mer näring än de tar), rengjort grillen så den blev nästintill skinande ren igen och sedan försökt rensa upp ett igenväxt land.
 Jag tog mig några smålurar under en stor syren som gav mig både skugga och lite ny energi.
 Sedan hjälpte jag till med de stora pinnarna som inte skulle vara kvar i landet, jag tog på mig jobbet att göra dem till småflisor.
 Enligt matte så är det här en lite mopsig valp som lider av övertrötthet...
Efter en stunds vilande medan de tvåbenta åt så känner jag mig pigg och alert igen och orkar med en stunds jobbande till..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar