fredag 13 juli 2012

Fredagen den 13:e

Idag är det den stora göradagen. Jag och matte ska åka hem till husse och gammelhusse och lillhusse ska packa för att åka till något annat land imorgon. Varför undrar jag när gammelhusse har två utmärkta grävland hemma och lillhusse iaf har ett stort.
Vi var hos lillhusse och klippte gräset och fixade lite inne. Matte pysslade lite med lillhusse.
Det kan vara nog så jobbigt att bara titta på när andra jobbar och donar så jag tog mig en välförtjänt siesta i soffan.
Mattes mormor och morfar blev minsann glada över att få lite besök, även av mig tror jag..
Jag var lite väl energisk så fick lägga mig i koppel intill matte och sedan kunde jag slappna av och sova en stund.

När vi stannade på hemvägen från gammelhusse så tror jag matte körde lite vilse när jag skulle kissa. Mitt ute i ingenstans och där skulle jag få ro att kissa?! 
Det var faktiskt en biodling i den där lilla skogen på höger sida. Konstigt nog var det först där jag fick ro att kissa.
Himlen var inte jättefin, blå men något mörkare än önskat. Det var till slut skönt att komma hem till husse och hinna gosa en stund innan jag skulle sova i stora sängen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar