torsdag 7 februari 2013

Ut i nysnön!

 
Imorse så vräkte det ner snö, inte när vi först gick ut men när vi kom hem igen. Det bara kom!
Det har kommit massor av snö, det var nära att jag inte fick komma ut idag men så blev det bättre med snöandet och vi tog oss iväg ner till den där sjön där inte hundar får bada men jag badade inte så det gick nog bra.
Hittade många bra pinnar som jag kunde leka med och det kändes som om man var i paradiset!
Rätt bra storlek på tandpetarna vid det här stället, kan kunde inte låta blir att gnaga på några av dem.
Snöänglar måste nog ändå vara min specialitet. Jag bara moffar mig ner i snön och rullar runt och sedan är det kvar fina änglar i snön.
Låt er inte luras, jag väntar bara på rätt tillfälle att spränga loss på, matte är inte glad när jag gör så men det är sketakul!
 
På kvällen så skulle jag och matte ut och gå. Då ringde gammelhusse med dåliga nyheter. Lillhusse har varit med i en allvarlig olycka. Matte blev helt förstörd. Husse valde att gå med oss så vi var ute allihop!
Jag spanar för att se om jag kan se Sallan, hon bor bara en liten bit bort från där jag står men ingen Sallan ute ikväll..
Jag passade på att göra en del snöänglar nu ikväll också, man vet ju inte hur länge snön är kvar har jag hört!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar