fredag 22 november 2013

Vad härligt det är ute!

Jag älskar snön som ligger ute nu. Den är superhärlig och det blir jättebra snöänglar just nu också!
Sen har jag lärt mig att det kan vara farligt att vara för nyfiken också, denna snöklumpen landade i huvudet :(
Hör spränger jag fram i full fart, det är en härligt känsla när snön yr om tassarna!
Passade på att leka lite med några pinnar också, en del fick man leta lite efter för de hade hamnat under snön.
När vi hade gått en stund på asfalten så hörde jag hur det brakade till i skogen. Jag trodde förstås det var mina rådjur som var på väg men matte sa bara att det var snö som rasade, jag trodde inte på henne för en sekund..
Men den där matten går inte lita på, för på andra sidan stod rådjuren och åt av träden som bonden hade fällt, hur skulle liksom jag kunna veta det?
Avslutade alltihop med att kräla lite i snön, det är ju trots allt väldigt mysigt i den vita kalla snön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar