måndag 4 november 2013

Njuter

Här på bilden ligger jag i mattes del av den stora sängen och sover, snarkade tom lite grann sa matte.
När jag hade varit ute och gjort en snabb morgonkiss i det lite kyligare landskapet så lekte jag lite medan matte diskade, plockade fram frukost och bytte till dagkläder.
När det var klart så fick jag gå ut igen och den här gången skulle vi se oss om vart vi var mer.
Det är liksom bara så kalaskul att spränga fram på åkern och matte säger inget, hon bara skrattar åt mig.
Sen hittade jag lite mer leriga partier och även vatten både i små och större mängder...
Sen vill det till att springa fort så man inte fryser ihop utan får av sig vattnet igen men inget går ju upp emot att ta ett morgondopp!
Senare efter min frukost så gick vi ut lite igen, nu var även komipsen vaken och var med oss. Vi var dock bara i närheten av huset för vi skulle tydligen packa som det hette... det gillar inte jag.
Innan vi skulle åka så passade jag på att springa upp på övervåningen och ta farväl av den, flera gånger gjorde jag det faktiskt trots att vi inte varit där upp men trappen var så himla häftig att springa i!
Sedan hamnade vi på ett ställe där jag satt och vaktade bilen, denna hunden var utanför och ni ser ju själva blicken som hon ger mig, inte tänker jag gå ut då!
Efter en stund var vi hemma hos Melker igen och där känner jag mig som hemma nu. Strosade runt lite på tomten och var även inne och spanade på katterna en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar