måndag 21 oktober 2013

Ute i regnet

Ny dag och här kommer det ner massa blött från den där himlen, lite otrevligt tycker jag nog allt.
Det blev en del bilder när jag var ute och gick ändå, tydligen tål den där kameran alla sorts väder.
Jag fick inte bada i dammarna (fick inte springa lös pga jakten) så jag såg minsann till att lyckas gå igenom varje vattenpöl jag såg
När vi kom till sjön satte jag mig och tog verkligen fram mina sälögon men tror ni att det bet på matte? Nej jag fick inte gå ner och bada där heller idag.
Som straff la jag mig och kravlade runt i det långa gräset i diket, blev bara måttligt blöt.
Sen kämpade jag hela vägen hem med en pinne som jag hittade i diket, mycket bra tandpetare!
När vi kom hem till min skog stod våra rådjur och väntade på oss. Härom natten så var de uppe vid vår tomt och sedan hörde jag och matte dem skälla en stund i skogen.
Jag blev ju bra sugen på en munsbit så att säga, de såg fina ut och kanske hade de velat leka med mig en stund?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar