måndag 7 oktober 2013

Pyttsan heller

En härlig dag idag också! Vi kom ut och gick den långa rundan idag också och som ni ser så är det variation när jag går, jag går ju inte bara så att säga..
Här syns jag knappt alls i riset med det röda kopplet.
Matte tyckte vi skulle ha en fin hästbild med lite höstträd i bakgrunden (längst bak) och jag på en spånhög, pyttsan heller! Jag tänker inte bara ligga där så jag började rulla mig och gräva och matte suckade surt som alltid..
Sedan gick vi förbi tjurarna och korna igen, jag satte mig och spanade på dem en stund, de rörde sig inte så mycket, de där tjurarna är nog rätt lata för de ligger ju och sover varje dag.
På vägen hem fick jag stanna vid stranden och gräva en stund, jag tycker det är roligare än att bada just nu..
Jag har hunnit gräva rätt mycket idag, matte förstår fortfarande inte varför jag gräver så mycket.
När vi gick hemåt gick vi utmed sjökanten så var det något konstigt vitt i sjön, jag vågade mig till slut ut i det och det var inte konstigt alls..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar