tisdag 22 januari 2013

Ute på skogstur

När jag var ute på min morgonpromenad så kom det paket till mig! Det är värsta bra för det brukar alltid finnas något gott eller roligt i de där paketen till mig.
På eftermiddagen så tyckte matte att vi skulle åka ut till skogen och lägga spår, sånt är helt ok för mig. Faaaaast.. matte ångrade sig, det gick inte ens parkera min bil i skogen.
Jag lyckades ändå dra med mig matte in i skogen men oj så det lät om henne. Stundtals åkte hon ner djupt i snön och då tog jag lite extra sats och drog men hon höll mig stenhårt, kunde ju fått springa mer annars.
Jag kom snabbt underfund med att bästa ställena att gå på var där det under hösten låg stora rishögar. Det stacka upp lite pinnar men det var inte så djup snö där för det låg mellan grenarna.
Man måste ju känna efter så snön är bra också, jag gjorde en hel del snöänglar.
När vi kom hem så försökte jag snacka lite med fiskarna om min dag men de fattade noll. Försökte leka lite med dem men de bara retades med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar