tisdag 17 april 2012

Väntans tider

Medusa i hagen visar stort intresse för oss.
Ett inlägg från Husse. Här väntas och längtas det ordentligt. På vad? Jo, självklart efter att lilla Medusa ska få flytta hem. Hon bor just nu med sina syskon hos mamma och har ett par veckor kvar tills hon ska få flytta hem.
Det är med spänning som vi ska lära känna varandra. Vi fattade ju tycker för varandra direkt, vi åkte dit för att välja valp, men det blev i stället att vi blev valda av en valp, ja just, av Medusa.
Provsovande i husse och mattes famnar, allt för "nöjd valp garanti".

Det var en fantastisk känsla, och jag tror vi båda två kände hur vi kunde knyta ann till Medusa som "provsov" i våra famnar. Jag själv satt med Medusa i famnen när uppfödaren bjöd på kaffe och hon tyckte om att bli gosad på. Flera gånger som jag sträckte mig efter kaffemuggen så var det ett par ögon som tittade på mig, för att sedan igen somna när jag väl satte mig till rätta igen och fortsatte att gosa på henne. Uppfödaren berättade att hon hade en kontakt som ordnade valpkurser och skulle försöka få till en kurs för bara valpar ur denna kull, om det fanns tillräckligt många intresserade. Det är något som jag tycker låter väldigt klokt. Framtid, framtid, vi ser fram emot många roliga stunder när vi lär känna varandra och här i bloggen ska vi låta Medusa själv berätta om sina dagar, precis som Liza fick göra när vi skrev hennes blogg.  Såklart blir det en hel del berättande, men det blir också många många bilder och en del filmer. Bara att vänta tills Medusa får komma hem och utforska det och förhoppningsvis ganska snabbt finna trygghet där.
Det kommer ju självklart inte vara lätt för en liten valp att slitas från sin familj och komma till en ny, men vi ska göra vårt bästa för att tryggheten ska finnas där och att det ska bli en omställning som går bra.
En lite nyfiken Medusa.

4 kommentarer:

  1. Härligt! Så söt!
    Det roliga med valpar är ju att dom är färdiga att flytta vid 8 veckors ålder. Seila drog nog en lättnadens suck när hon slapp sina sju bråkiga syskon ;) Fick komma till en familj där bara hon var i centrum. Stortrivdes redan i bilen.

    Jag har svårt att kommentera här och få en länk till min blogg. Men du vet ju vem jag är iallafall :)
    Ser fram mot nya äventyr med Medusa!

    SvaraRadera
  2. Det ska bli mycket spännande att få hem lillan. Nervöst självklart också, fel vore det väl annars. (Ska se vad det går att göra för inställningar för kommentarer, håller ännu på att pilla massa med bloggen för att få till den bra). :-)

    SvaraRadera
  3. Nu går det att kommentera som vanligt! Kalas :)

    SvaraRadera
  4. Underbart. Ser fram mot att få ta del av lilla Medusas liv och framtåg. Hon är lycklig som får såna bra omhändertagare som ni . Hon gjorde ett klokt val den lilla söt nosen

    SvaraRadera