tisdag 25 december 2012

Juldagen

Idag har jag lekt en del med mina nya leksaker som den där tomten kom med igår, rätt bra att han kom trots allt.
Man måste ju se till att ha rätt motstånd också när man ska leka. Tydligen svårt att göra flera saker samtidigt för somliga.
Jag och Lillhusse myser lite. Idag var han på bra kramhumör och jag fick busa massor med honom.
Sedan lät han mig hälsa på en jättestor julkula. Undra varför den inte var i granen. Jag kunde se mig själv i den när jag tittade noga.
När vi till slut fick upp husse ur sängen också så fick jag på mig min sele och lina (jag måste få en ny sele snart).
Vi var ute en bra stund och busade i snöfallet. Det passade nämligen på att vräka ner en massa snö. Sådant gillar jag för då blir det mer snö att leka i.
Det är en massa kul att leka i snön. Gillar ni kompisar också snön? Det enda jobbiga är när det fastnar under tassarna. Ibland får jag bita sönder den snön om inte de tvåbenta har hjälpt mig.
Sedan fick jag sitta och vänta en stund både på gammelhusse som skottade av taket och på andra gammelhusse med familj som skulle komma. Noga att hålla koll på gästerna.
Min favorit kom med idag också. Jag har varit ute hos en granne och lekt med deras lilla pojk, nu fick jag leka med en lite äldre flicka.
Den där tomten envisades med att komma idag igen! Tydligen hade han glömt bort min lilla kompis och fick därför komma för sent till henne. Nåväl då blev det ju fler klappar till mig.
Han är lite läskig den där tomten allt. Jag var nästan hela vägen framme och hälsade på honom den här gången.
Avslutar den här kvällen med att återigen sova i soffan med gammelhusse. Min nya julklapp är underbar att sova på ska ni veta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar